FIGYELEM !!!
Cégünk 2020. október 31-vel megszüntette a KOBAK SOLV értékesítését és támogatását. A jelenlegi 2.2.0.6. verzió 2020. december 31 ig felel meg az aktuális NAV előirásoknak.
Update:
Államtitkári tájékoztató szerint a koronavírus-válság okozta nehézségek miatt a 2021. március 31-ig tartó szankciómentes időszak alatt még használható a régi XSD 2.0 specifikáció
forrás: kormány.hu
GYAKRAN FELTETT KÉRDÉSEK:
TESZTELÉS - HIBÁK:
TESZTELÉS - HIBÁK:
Kérdés: Nem akar működni máskor hibát kapok. Mi a baj?
Válasz: Ez a rendszer kifejezetten fejlesztők számára készült Kérem olvassa el a .log file-t. Ott végigkövetheti a KOBAK-SOLV működését és azonnal választ kap arra, hogy mi a probléma!
Válasz: Ez a rendszer kifejezetten fejlesztők számára készült Kérem olvassa el a .log file-t. Ott végigkövetheti a KOBAK-SOLV működését és azonnal választ kap arra, hogy mi a probléma!
Kérdés: Melyik KOBAK-SOLV verziót használjam?
Válasz:Telepítse az 2.0.0.0. verziót majd azonnal frissítse az 2.0.0.5. UPGRADE-el. Ezután cserélje le az exe és dll fileokat a 2.2.0.2. csomagban lévő filokkal. Kiadtunk egy 2.2.0.4. verziót amely a 2.2.0.2. felhasználók számára ingyenes, amely CSAK AZOKNAK lényeges akik még a 2016-os („Adóhatósági ellenőrzés adatexport” céljára már kifejlesztett és néhány, az új előírások szerinti adattal kiegészített) XML-t teszik le az 1_ könyvtárba!
Válasz:Telepítse az 2.0.0.0. verziót majd azonnal frissítse az 2.0.0.5. UPGRADE-el. Ezután cserélje le az exe és dll fileokat a 2.2.0.2. csomagban lévő filokkal. Kiadtunk egy 2.2.0.4. verziót amely a 2.2.0.2. felhasználók számára ingyenes, amely CSAK AZOKNAK lényeges akik még a 2016-os („Adóhatósági ellenőrzés adatexport” céljára már kifejlesztett és néhány, az új előírások szerinti adattal kiegészített) XML-t teszik le az 1_ könyvtárba!
Kérdés: WIN XP-n miért nem tudunk sikeres kommunikációt folytatni?
Válasz: Elvégeztük az XP tesztet, reprodukáltuk a hibát, elkezdtük a hiányosság kijavítását. Az XP felhasználók kérem külön jelezzék nekünk, hogy XP-vel kívánják használni, több lépésben XP frissítést kell végezni, hogy TLS 1.2. kommunikációt is tudjon kezelni.
Kérdés: Ma reggel minden beküldött szla 'Received' már 1.5 órája.
Válasz: Feltehetően működik a NAV rendszer csak a szokásos sebességgel, gyakran 1 óra fölé emelkedik a válaszidő, 10 percen belül szinte soha nem válaszol.
Kérdés: Hova teszi a rendszer a filokat?
Válasz: Szabadon változtatható a program helye, a log file helye és a file transfer könyvtárak helye.
Kérdés: Hova kell tennem a beküldendő XML file-t és számít a file elnevezése?
Válasz: Amennyiben az adóhatósági ellenőrzés adatszolgáltatás formátumú, régi (2016 évi) XML-t állítja elő akkor a [1_Input] könyvtárba kell tennie a számlázónak az XML-t. Ha a régi 2016-os formátumot állítja elő és teszi le az 1_INPUT könyvtárba akkor a file névre nem vonatkozik szabály, de ne legyen túl hosszú.
Amennyiben az új online számla (2018 évi) formátumú, XML-t állítja elő akkor a [2_InputXMLUSR] könyvtárba kell tennie a számlázónak az XML-t. Ide tegye automatikusan, a számla kiállításával egyidőben a számlázója az XML file-t. File név példa: 387-2018_CR_.xml (vagy STORNO esetén _ST_ illetve MÓDOSÍTÓ számla esetén _MO_). Az ide helyezett file-t a KOBAK-SOLV nem vizsgálja/ellenőrzi, hanem beküldi. Önnek kell gondoskodnia az XML megfelelőségéről.
Tehát nem mindegy, hogy milyen a számla xml filenév HA AZ ÚJ, 2018 XML-t állítja elő és teszi le a 2_... könyvtárba!
Kérdés: Nem tudom beküldeni. Hibát kapok! Lehet probléma hogy ékezetes betű van a kiállító cég nevében vagy hibás illetve az adószáma nem helyes?
Válasz: A NAV ellenőrzi a bejelentkezéskor és az XML-ben is a számla kiállító nevét is, nem csak az adószámát! A Beállítások/Technikai felhasználó adatainak megadásánál csak az adószám első 8 számjegy szerepelhet.
A Beállítások/Felhasználó adatainál megadható cégnév mezőt kérem hagyják figyelmen kívül. Végül az a döntés született, hogy nem tesszük alapértékké, hanem a számlázótól átvett adatot használjuk, annak ellenére, hogy a NAV csak akkor fogadja el az XML-t ha pontosan úgy szerepel benne a cégnév, ahogyan náluk, egy pont vagy szóköz is számít. Ha hibát jelez a NAV, először a cégnevet próbálják a végén ponttal vagy anélkül és javasoljuk, hogy ez legyen alapérték a számlázóban, függetlenül attól, hogy mi kerül a számlára (pl. angol cégnév). Sajnos a NAV nem publikálta, hogy a cégnévnek meg kell egyeznie a regisztrációban megadott cégnévvel, így azt sem tudhatjuk, mi okozhat még problémát. Mi is próbálkozás útján jöttünk rá a hibára, de az általunk tesztelt cégnevekben van Ó, Á ékezetes betű és ezek nem okoznak hibát.
Mindenek előtt ezen az oldalon:
https://onlineszamla-test.nav.gov.hu/dokumentaciok
be lehet jelentkezni a regisztrációs adatokkal. Ha ez sikerül, akkor azok jók.
Nem csak egy cége van? Meg kellene próbálni újratelepíteni egy másik cég reg adataival és talán rögtön kiderül, hogy a regisztrációs/kiállító cég adat hibás vagy az XML egyéb adatai.
Figyelem a Beállítások, számlázó program adatai részben a számlázó program azonosítója csak pontosan 18 karakter lehet és az a tapasztalat, hogy csak számokat fogad el a NAV. Nincs publikálja - tapasztalat.
Beállítások, számlázó program adatai részben a számlázó program készítőjénél a teljes adószám kell, a technikai felhasználó adatainak megadásánál viszont csak az első 8 számjegy.
Kérjük próbálja meg a Nincs proxy beállítással is.
Ellenőrizze azt is, hogy a NAV tesztrendszer elérése helyes-e: https://api-test.onlineszamla.nav.gov.hu/invoiceService/
Kérdés: Jó gondolat-e a NAV-os kapcsolat teszteléséhez, hogy az Önök vagy a NAV XML fájljait rakom le az 1_Input illetve a 2_Input könyvtárba, úgy hogy a számlázó cég adatait lecserélem a Saját adatainkra?
Válasz: Egy alkalommal, hogy a telepítés és a regisztrációs adatai helyességét ellenőrizhesse Igen! Ha sikerült, akkor többet nem érdemes tesztelni hiszen ezekkel a filokkal mi már teszteltük a rendszert. Ha elkészült az XML-el, azt tesztelje majd sokat, sok élő számlával.
Kérdés: Mi alapján tudom eldöntetni, hogy a visszaérkezett számla - amennyiben hibás volt - milyen jellegű hibája van?
Válasz: A NAV rendszer nem árulja el mi a hiba, csak annyit mond, hogy hiba van. Van fenn az oldalukon egy XML teszt program. Sajnos elavult mert többször módosították a specifikációt azóta, míg a tesztprogram ugyanaz.
Ha bejelentenek a NAV-nak egy feldolgozási hiányosságot (pl. vegyes ÁFA), nem publikálják, csak a bejelentőnek írják meg, hogy tudnak róla, folyamatban van a javítás. Azaz maga a NAV feldolgozó is hibás.
Mi is kísérletezünk - és így találtuk azokat a nem dokumentált feltételeket amelyekről körlevélben tájékoztattuk Önöket is.
Kérdés: A NAV Online adatszolgáltatásnál a kétféle áfatartalmú tételek miért "nem mennek be".?
Válasz: NAV válasza 2018.06.13.: Köszönjük jelzését, a hiba ismert, a javításon dolgozunk.
Türelmét és megértését köszönjük!
Kérdés: Számít a számlázó gép órabeállítása?
Válasz: Tapasztalatok szerint igen. Ha a számítógép órája kb. 20 mp-et siet akkor ERROR-t kapok válaszként, ugyanezt a számla adatot elküldve a pontosan beállított órával már OK a válasz.
Kérdés: Mitől hibás az XML-em?
Válasz: Az XML-ben is helyenként tiltott (de nem egyértelműen publikált), hogy nem lehet pont. Ilyen pl. a címekben a házszám.
Nagyon kell vigyázni a specifikáció szerinti max hosszakra.
Kérdés: Honnan tudhatom, hogy milyen adatot tehetek az XML-be, mik a szabályok?
Válasz: Kérjük kísérjék figyelemmel a NAV követelmények változásait (mert még mindig változik az XML!!!) a
https://onlineszamla-test.nav.gov.hu/dokumentaciok
honlapon. Fontos információkat tartalmaz nem csak azoknak, akik az új, online számla XML formátumot készítik el és adják át a KOBAK-SOLV-nak, hiszen a régi XML tartalmának is meg kell felelnie az új XML szabályainak.
Azt is itt publikálja a NAV, hogy a kulcsokon kívül szükséges regisztrációs/azonosító információkkal kapcsolatban (amelyeket a KOBAK-SOLV-ba a beállítások részbe kell bevinni) milyen megkötések vannak.
Kérdés: Melyik XML-t készítsem el ha most kezdek hozzá?
Válasz: Az új, 2018-as szabvány szerintit, a legújabb információk szerint ezt elfogadják a 2016. évi "adóhatósági ellenőrzés adatszolgáltatás" teljesítésére is, a 2016. évi XML szabvány helyett. Ha már nincs ideje elkészíteni, a KOBAK-SOLV-al elindulhat az ügyfele, az egyszerű számlákat kiállíthatja a rendszerével, a bonyolultabbakat pedig addig kézi számlával intézheti. Így Ön kap egy kis többlet időt a fejlesztésre.
Válasz: Az új, 2018-as szabvány szerintit, a legújabb információk szerint ezt elfogadják a 2016. évi "adóhatósági ellenőrzés adatszolgáltatás" teljesítésére is, a 2016. évi XML szabvány helyett. Ha már nincs ideje elkészíteni, a KOBAK-SOLV-al elindulhat az ügyfele, az egyszerű számlákat kiállíthatja a rendszerével, a bonyolultabbakat pedig addig kézi számlával intézheti. Így Ön kap egy kis többlet időt a fejlesztésre.
Kérdés: Mely számlatípusokat nem kezeli a KOBAK-SOLV konverziós modulja jelenleg?
Válasz: A felsorolás nagyon hosszú lenne, jövedéki, csoportos adószámos, gyűjtő számlás esetekre nem alkalmas. Amit biztosan kezel, az az egyszerű eladás, de itt is ügyelni kell arra, hogy ne legyen túl hosszú a számla. Kérem teszteljék, hogy az ügyfele által alkalmazott számlatípusokra és fajtákra.
Válasz: A felsorolás nagyon hosszú lenne, jövedéki, csoportos adószámos, gyűjtő számlás esetekre nem alkalmas. Amit biztosan kezel, az az egyszerű eladás, de itt is ügyelni kell arra, hogy ne legyen túl hosszú a számla. Kérem teszteljék, hogy az ügyfele által alkalmazott számlatípusokra és fajtákra.
Kérdés: Mit tegyek, ha nem sikerült módosító számlatípusból sikeres felküldést csinálnom?
Válasz: A szabályok szerint még elfogadott az érvénytelenítés és újra kiállítás.
Válasz: A szabályok szerint még elfogadott az érvénytelenítés és újra kiállítás.
Kérdés: Mit tegyek, ha nem sikerült érvénytelenítő számlatípusból sikeres felküldést csinálnom?
Válasz: Az ügyfele így is elindulhat. A szabályok szerint ha technikai érvénytelenítés, azaz azonnal észrevette a hibát és az ügyfél még nem kapta meg a számlát, akkor nem kell hivatkozni a korábbi számlára. Ebben az esetben akár kiállíthatja ügyfele újra a számlát helyesen és csak akkor érvényteleníti majd, ha már működik ez is a rendszerében.
Válasz: Az ügyfele így is elindulhat. A szabályok szerint ha technikai érvénytelenítés, azaz azonnal észrevette a hibát és az ügyfél még nem kapta meg a számlát, akkor nem kell hivatkozni a korábbi számlára. Ebben az esetben akár kiállíthatja ügyfele újra a számlát helyesen és csak akkor érvényteleníti majd, ha már működik ez is a rendszerében.
Kérdés: A címzésben kötelező a kozterulet_jellege ?
Válasz: Letesztük.
Minimum követelmény ahogy elfogadja a NAV:
iranyitoszam
telepules
kozterulet_neve
kozterulet_jellege.
Válasz: Letesztük.
Minimum követelmény ahogy elfogadja a NAV:
iranyitoszam
telepules
kozterulet_neve
kozterulet_jellege.
Kérdés: Jól elkészítettem a NAV 2.0. szerinti módosító XML-t, mégsem sikeres a beküldése. Mi lehet a baj?
Válasz: A file név is helyes? A kézikönyv is figyelmeztet: File név példa: 387-2018_CR_.xml normál számla esetén, (STORNO esetén _ST_ illetve MÓDOSÍTÓ számla esetén _MO_).
Kérdés: A tesztelés során sok számlát küldtem be, de elrontottam valamit. Csak egyenként törölhetem a hibajelzéseket a KOBAK-SOLV felületen ?
Válasz: A ...\Adatok\KobakSolv.dat törlésével minden számlaadatot elfelejt a KOBAK-SOLV.
TELEPÍTÉS - VÁSÁRLÁS:
Kérdés: Én vegyem a rendszert vagy a számlázó felhasználó ügyfelem, közvetlenül?
Válasz: A fejlesztő vásárolja meg a KOBAK-SOLV-ot és adja a számlázója egy moduljaként. Tehát az ügyfelei számának megfelelő kategóriájú KOBAK-SOLV-ot kell Önnek megvennie.
1-2 felhasználó esetén nettó 25.000,-
3-10 felhasználó esetén nettó 50.000,-
Persze ha Ön fejleszti a saját számlázóját akkor csak Ön lehet a vásárló.
Válasz: A file név is helyes? A kézikönyv is figyelmeztet: File név példa: 387-2018_CR_.xml normál számla esetén, (STORNO esetén _ST_ illetve MÓDOSÍTÓ számla esetén _MO_).
Kérdés: A tesztelés során sok számlát küldtem be, de elrontottam valamit. Csak egyenként törölhetem a hibajelzéseket a KOBAK-SOLV felületen ?
Válasz: A ...\Adatok\KobakSolv.dat törlésével minden számlaadatot elfelejt a KOBAK-SOLV.
TELEPÍTÉS - VÁSÁRLÁS:
Kérdés: Én vegyem a rendszert vagy a számlázó felhasználó ügyfelem, közvetlenül?
Válasz: A fejlesztő vásárolja meg a KOBAK-SOLV-ot és adja a számlázója egy moduljaként. Tehát az ügyfelei számának megfelelő kategóriájú KOBAK-SOLV-ot kell Önnek megvennie.
1-2 felhasználó esetén nettó 25.000,-
3-10 felhasználó esetén nettó 50.000,-
Persze ha Ön fejleszti a saját számlázóját akkor csak Ön lehet a vásárló.
A KOBAK-SOLV-ot annak kell megvásárolnia akit feltüntettek a számlázó program bejelentésében, mint készítő/fejlesztő.
A bejelentési kötelezettség 2014. október 1-től érvényes minden számlázó program esetén.
A bejelentési kötelezettség 2014. október 1-től érvényes minden számlázó program esetén.
Kérdés: Be kell jelenteni a NAV-nak a KOBAK-SOLV-ot?
Válasz: Azt nem kell bejelenteni, hogy a számlázó fejlesztője - számlázó rendszere részeként - KOBAK-SOLV-ot adott a számlázó felhasználójának.A KOBAK-SOLV-ot annak kell megvásárolnia akit feltüntettek a számlázó programjuk bejelentésében, mint készítő/fejlesztő.
A számítógépes számlázó rendszer bejelentési kötelezettség 2014. október 1-től érvényes minden számlázó program esetén. Amennyiben számlázó program váltás történik a rendeletnek megfelelően 30 napos határidővel kell a bejelentést megtenni.
Számlázó programot a program beszerzését, rendelkezésre bocsátását, az online számlázási rendszert a számlázási szolgáltatás igénybevételének kezdetét követő 30 napon belül kell az adóhatósághoz bejelenteni.
A számlázó program bejelentése a NAV által fejlesztett Általános Nyomtatvány Kitöltő (ÁNYK) program segítségével történhet. A NAV honlapján elérhető a SZAMLAZO megnevezéssel rendelkező nyomtatvány, mely elektronikus úton az ügyfélkapun keresztül, illetőleg papír alapon nyújtható be az állami adóhatóságnak.
Egy számlázóhoz csak egy fejlesztőt lehet bejelenteni - akinek fizettek/fizetnek érte.
Válasz: Azt nem kell bejelenteni, hogy a számlázó fejlesztője - számlázó rendszere részeként - KOBAK-SOLV-ot adott a számlázó felhasználójának.A KOBAK-SOLV-ot annak kell megvásárolnia akit feltüntettek a számlázó programjuk bejelentésében, mint készítő/fejlesztő.
A számítógépes számlázó rendszer bejelentési kötelezettség 2014. október 1-től érvényes minden számlázó program esetén. Amennyiben számlázó program váltás történik a rendeletnek megfelelően 30 napos határidővel kell a bejelentést megtenni.
Számlázó programot a program beszerzését, rendelkezésre bocsátását, az online számlázási rendszert a számlázási szolgáltatás igénybevételének kezdetét követő 30 napon belül kell az adóhatósághoz bejelenteni.
A számlázó program bejelentése a NAV által fejlesztett Általános Nyomtatvány Kitöltő (ÁNYK) program segítségével történhet. A NAV honlapján elérhető a SZAMLAZO megnevezéssel rendelkező nyomtatvány, mely elektronikus úton az ügyfélkapun keresztül, illetőleg papír alapon nyújtható be az állami adóhatóságnak.
Egy számlázóhoz csak egy fejlesztőt lehet bejelenteni - akinek fizettek/fizetnek érte.
Kérdés: Hogyan rendelhetem meg az éles rendszert?
Válasz: Egyelőre ez a tesztverzió elérhető. Köszönettel vesszük megrendelését, ha sikeresek a tesztek előlegbekérőt küldünk és fizetés napján küldjük az éles verziót amely semmiben sem különbözik ettől, csak nem manipulálja a számlaszámot az XML-ben. A másolásvédelmet az is biztosítja, hogy a KOBAK-SOLV a számlázó nevét kiegészíti egy KOBAK-SOLV szöveggel és ez is rögzítésre kerül a NAV rendszerben.
Kérdés: 50 e Ft. -ot fizetek Önöknek, ezért max. 10 cégnél tovább értékesíthetem, mint a rendszerem modulját? Akkor is ennyit kell fizetni, ha csak 6 cégnél kerül telepítésre a rendszerük?
Válasz: Igen! Csak viszonteladó számlázó rendszer fejlesztők vásárolják ezt a szoftvert. Sajnos kedvezményt nem tudunk adni 6 licensz esetén sem ebből az azt gondolom szerény összegből.
Kérdés: Ha egy cégnek két számlázója van (egyik év közben, egyik év végén elszámolás)
akkor hány interfészt kell vennem?
Válasz: Mivel a regisztrációs adatoknál meg kell adni a számlázó adatait, mindenképpen két KOBAK-SOLV-ot javaslok.
Kérdés: Hogyan oldható meg az önök rendszerével, hogy egy lokális gépről két cég számláját lehessen elküldeni.
Válasz: Két példányt kell telepíteni, két különböző könyvtárba és különböző helyekre kell beállítani telepítéskor a rendszer és adatkönyvtárakat is. A két számlázónak ezután a saját input könyvtárába kell tennie a fileokat.
Kérdés: A licenszek ára bruttó vagy nettó cégenként?
Válasz: Az árak nettó árak.
Kérdés: A licensz meddig érvényes?
Válasz: Az adott verzióra és annak igazolhatóan (visszaigazolt e-mail) tőlünk beszerzett vagy frissítésként ingyenesen kapott frissítéseire korlátlan ideig.
Válasz: Két példányt kell telepíteni, két különböző könyvtárba és különböző helyekre kell beállítani telepítéskor a rendszer és adatkönyvtárakat is. A két számlázónak ezután a saját input könyvtárába kell tennie a fileokat.
Kérdés: A licenszek ára bruttó vagy nettó cégenként?
Válasz: Az árak nettó árak.
Kérdés: A licensz meddig érvényes?
Válasz: Az adott verzióra és annak igazolhatóan (visszaigazolt e-mail) tőlünk beszerzett vagy frissítésként ingyenesen kapott frissítéseire korlátlan ideig.
Kérdés: Van-e arra ötletük, elképzelésük, esetleg eljárási módszertanuk, hogy abban az esetben hogyan kéne kialakítani az üzemeltetést, ha a számlázó program egy szerveren fut és a számlázó program kliensével, saját gépükről dolgoznak a számlázó kollégák?
Hol legyen a Kobak-Solv Adatok könyvtára, hogyan férnek hozzá a számlázó kollégák ehhez a gépükön futó Kobak-Solv-val a monitorozás ellátására, hogyan lehet pl. a Kobak-Solv-ot szerveren futtatni?
Válasz: Mi azt javasoltuk saját felhasználóinknak, hogy a csoportvezető gépén fusson a KOBAK-SOLV, aki így felügyelheti a munkát.
Ha ez nem megoldható, a számlázó program fel is veheti az eredmény/válasz filokat a könyvtárakból és feldolgozva megjelenítheti a számlázón belül a felhasználónak.
Kérdés: Adószám lekérdezést nekem kell megoldanom?
Válasz: Az adószám lekérdezést, egyeztetést mi azt javasoltuk a cégeinknek végezzék el előre, tegyék rendbe a vevő adatbázisukat, ezt nem végzi a KOBAK-SOLV, különösen mivel ezt még számla kiállítás előtt kell tenni, mert a kész számlát a jogszabály alapján azonnal és változatlanul be kell küldeni. Elméletileg eddig is stimmelniük kellett az adószámoknak a vevőtörzsben, de eddig nem volt kötelező. Azt mindenképpen biztosítania kell a számlázó programnak, hogy adószám nélkül ne állíthasson ki számlát a felhasználó. Ha hibás az adószám a nyomtatott számlán és a beküldött file-ban, a számlázás szabályai szerint módosítani kell.
Kérdés: Kiegészül a kézikönyv majd azzal, hogy mi- és hogyan megengedett a számlában és mit kell tenni, ha hibát kapok vissza?
Válasz: Kérem tájékozódjon a NAV szabályokban, menjen el a NAV adózói fórumra. Az ilyen jogi kérdésekben nem kívánunk állást foglalni és nem adunk tájékoztatást. Van sok olyan pont, ahol nem egyértelmű a szabályozás értelmezésünk szerint.
Kérdés: A program csak bejelentkezéssel indítható-e, vagy megoldható, hogy a számítógéppel automatikusan elindítható legyen bejelentkezés nélkül, illetve, hogy a feldogozást is megkezdje?
Válasz: Jelenleg csak bejelentkezéssel indítható el a program, de a jövőben megoldható az is, hogy egy másik programból adott parancssor indítsa el a Kobak-Solv-ot. Most az elsődleges cél, hogy működőképes legyen!
Válasz: Jelenleg csak bejelentkezéssel indítható el a program, de a jövőben megoldható az is, hogy egy másik programból adott parancssor indítsa el a Kobak-Solv-ot. Most az elsődleges cél, hogy működőképes legyen!
Kérdés: Elérhető a Kobak-Solv Windows Szolgáltatásként futtatható változata amikor a bejelentkezést Szolgáltatás bejelentkezésként, a paraméterezést (egyből a feldolgozásra ugrást) pedig parancssorból is meg lehet oldani?
Válasz: Nem tervezünk ilyen verziót, a körkérdésünkre kapott válaszok alapján nagyon kevesen tartanak rá igényt.
Válasz: Nem tervezünk ilyen verziót, a körkérdésünkre kapott válaszok alapján nagyon kevesen tartanak rá igényt.
Válasz: A különböző megjelenítőkön eltérő lehet a probléma megoldása. Ha pl. 1920x1080 felbontásban dolgozik 125% -on, akkor ha visszaveszi 100% -ra utána látható rendesen az ablak. Mindenek előtt a 100%-on állítson.
Kérdés: Felvittem egy új felhasználót, de nem jelenik meg a bejelentésre jogosult felhasználók között, nem tud bejelenteni. Mi a teendő?
Válasz: Amikor felviszi a felhasználót, legyen kedves bejelölni az összes felhasználói jogot a technikai felhasználó mellett. Ha mentés után nincs bejelölve a technikai felhasználó, térjen vissza a képernyőre és jelölje be a technikai felhasználót és mentsen rá újra.
Válasz: Amikor felviszi a felhasználót, legyen kedves bejelölni az összes felhasználói jogot a technikai felhasználó mellett. Ha mentés után nincs bejelölve a technikai felhasználó, térjen vissza a képernyőre és jelölje be a technikai felhasználót és mentsen rá újra.
Kérdés: Olyan igényeim vannak amelyet nem tud a KOBAK-SOLV. Megvásárolható a forrás, fejleszthetem én is?
Válasz: IGEN! A forrás megvásárolható egyszeri 100.00,- Ft+ÁFA vételárért.
Válasz: IGEN! A forrás megvásárolható egyszeri 100.00,- Ft+ÁFA vételárért.
Kérdés: Milyen ismeretek, környezet kell a megvásárolt KOBAK-SOLV forráskód alapján történő továbbfejlesztéshez?
Válasz: Ahhoz, hogy tovább tudja fejleszteni, csak Delphi7 háttér és ismeret kell.
A szükséges library:
1.- Borland Delphi Run-Time Library:
5.- RX Library;
6.- TMS Component Pack
7.- kbmMemTable Component Pack
8. Egyéb Delphi 2007 -es Library csomag
Kérdés: Ha megvásárolom a KOBAK-SOLV forráskódot kaphatok fejlesztési támogatást, konzultációs lehetőséget a továbbfejlesztéshez?
Válasz: Tekintettel arra, hogy a forráskód átadásának oka a korlátozott fejlesztési kapacitásunk, amennyiben problémába ütközik a felhasználás során és segítségre van szüksége, 10.000 Ft+ÁFA/megkezdett óra konzultációs díj ellenében tudunk segítséget nyújtani, home office miatt kizárólag e-mailen és telefonon.
Válasz: Ahhoz, hogy tovább tudja fejleszteni, csak Delphi7 háttér és ismeret kell.
A szükséges library:
1.- Borland Delphi Run-Time Library:
- ShellAPI: Win32 Shell API Interface Unit
- XSBuiltIns;
- XML DOM;
- MSXML DOM;
- XML Node;
- XML Document
- ComObj
- Contnrs
5.- RX Library;
6.- TMS Component Pack
7.- kbmMemTable Component Pack
8. Egyéb Delphi 2007 -es Library csomag
Kérdés: Ha megvásárolom a KOBAK-SOLV forráskódot kaphatok fejlesztési támogatást, konzultációs lehetőséget a továbbfejlesztéshez?
Válasz: Tekintettel arra, hogy a forráskód átadásának oka a korlátozott fejlesztési kapacitásunk, amennyiben problémába ütközik a felhasználás során és segítségre van szüksége, 10.000 Ft+ÁFA/megkezdett óra konzultációs díj ellenében tudunk segítséget nyújtani, home office miatt kizárólag e-mailen és telefonon.